Wij staan voor u klaar  0314 - 399 088

Eigen levering + montage
2500m² Showroom
Gratis 3D-tekening op maat
Nederland en België

Hoewel werken op afstand een groot aantal voordelen heeft, zoals tijd en geld besparen op woon-werkverkeer en een betere balans tussen werk en privé aanmoedigen, heeft het ook enkele nadelen. Omdat ze niet met hun team op kantoor zijn, voelen externe medewerkers zich vaak minder betrokken en verbonden met hun bedrijf, wat de productiviteit en prestaties kan schaden.

Het betrokken houden van externe medewerkers is een noodzakelijk onderdeel van het leiden van een team, bedrijf of werknemer op afstand. Door externe medewerkers te betrekken, zorgt u ervoor dat uw team nog steeds even efficiënt en productief is als op kantoor, zo niet meer. Hier lees je hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw team productief en gemotiveerd blijft.

 

Manieren om externe medewerkers betrokken te houden

Hier zijn enkele manieren om jouw bedrijfscultuur te behouden en jouw thuiswerkende personeel het gevoel te geven dat ze echt deel uitmaken van het team.

1. Moedig gezondheid en welzijn aan.

De gezondheid van jouw werknemers moet jouw prioriteit zijn. Aan het eind van de dag, als jouw werknemers ziek worden, zullen ze niet op het hoogste niveau kunnen presteren - of helemaal niet. Misschien kun je een stimulans voor jouw team creëren om naar buiten te gaan, een fatsoenlijke maaltijd te koken, te sporten of een of andere gezonde gewoonte te creëren.

Zoek naar manieren om gezonde gewoonten gemakkelijker te maken, bijvoorbeeld door een langere middagpauze toe te staan voor trainingen of door ze vroeg op een mooie dag te laten genieten van de zon.





De gezondheid van jouw werknemers moet jouw prioriteit zijn.De gezondheid van jouw werknemers moet jouw prioriteit zijn.





Het is belangrijk om virtuele bijeenkomsten te plannen.Het is belangrijk om virtuele bijeenkomsten te plannen.



2. Host virtuele vergaderingen en informele ontmoetingsplaatsen.

Veel teams op afstand onderhouden regelmatig communicatie via videogesprekken, e-mail en platforms voor webconferenties. Wanneer het hele team aan het werk is, kan een spraak- of videoconferentiegesprek een grote bijdrage leveren aan het stimuleren van samenwerking in groepen.

Het is ook belangrijk om virtuele bijeenkomsten te plannen voor niet-werkgerelateerde chats. Op het werk is er altijd wel iets stressvols te bespreken, maar je wilt niet dat elk gesprek gespannen en gevreesd wordt. Maak tijd vrij voor werkuitstapjes of informele videogesprekken om medewerkers betrokken en enthousiast te houden om deel uit te maken van het team.



3. Zorg ervoor dat medewerkers zich gehoord en gewaardeerd voelen.

Jouw medewerkers verdienen het om zich gewaardeerd te voelen - ook op afstand. Aangezien je niet elke dag bij hen op kantoor bent om hen snel te bedanken of mee uit lunch te nemen voor hun werkverjaardag, moet je kleine manieren vinden om jouw werknemers zo vaak mogelijk te waarderen.

Zorg er daarnaast voor dat jouw (virtuele) deur altijd open staat. Miscommunicatie tussen externe medewerkers komt vaak voor, en het laatste wat je wilt, is dat jouw medewerkers het gevoel krijgen dat ze niet met je kunnen praten, geen vragen kunnen stellen of zorgen kunnen uiten. Maak duidelijk dat je beschikbaar bent voor één-op-één-gesprekken, luister echt en onderneem actie wanneer een medewerker je in vertrouwen neemt.





Jouw medewerkers verdienen het om zich gewaardeerd te voelen - ook op afstand. Jouw medewerkers verdienen het om zich gewaardeerd te voelen - ook op afstand.





Houd in de gaten wat jouw werknemers doen, maar ook wat ze graag doen.Houd in de gaten wat jouw werknemers doen, maar ook wat ze graag doen.



4. Zorg voor persoonlijke contacten.

Hoewel je professioneel wilt zijn met jouw team, moet je er rekening mee houden dat jouw werknemers nog steeds mensen zijn. Ze hebben dierbaren, feesten en slechte dagen zoals iedereen. Als werkgever moet je hun sterke en zwakke punten en interesses erkennen om beter met hen in contact te komen.

Houd in de gaten wat jouw werknemers doen, maar ook wat ze graag doen. Als je weet wat ze leuk vinden, kun je dat in hun werk implementeren door opdrachten voor ze te maken of promoties toe te kennen die verband houden met hun passies. Externe medewerkers zullen zich meer betrokken voelen bij het bedrijf en hun rol als ze weten dat je niet alleen om hen geeft als medewerkers, maar ook als mensen.

Bedrijven moeten vooral onthouden dat transparantie en eerlijkheid de sleutel zijn tot het cultiveren van een sterke betrokkenheid van medewerkers, zowel op kantoor als daarbuiten.

5. Houd de communicatielijnen open.

Externe medewerkers, vooral degenen die niet-traditionele uren werken of zich buiten de tijdzone van het hoofdkantoor bevinden, hebben soms het gevoel dat hun team er niet is wanneer ze er zijn, en vice versa.

Hoewel het onmogelijk is om te verwachten dat iedereen 24/7 beschikbaar is, helpt de wetenschap dat ze hun collega's kunnen bereiken en in contact kunnen blijven via digitale communicatie, virtuele werknemers zich meer verbonden voelen.

Dit soort dingen kan een grote bijdrage leveren aan het creëren van kameraadschap en vertrouwen onder werknemers wanneer hun werkschema's worden begrepen en gerespecteerd.

 

Zorg ervoor dat externe medewerkers u kunnen bereiken.Zorg ervoor dat externe medewerkers u kunnen bereiken.





Investeer in e-learning platforms zodat uw werknemers nieuwe vaardigheden kunnen leren en bestaande kunnen bijschaven.Investeer in e-learning platforms zodat uw werknemers nieuwe vaardigheden kunnen leren en bestaande kunnen bijschaven.



6. Moedig leren aan.

Het is een geweldige tijd voor medewerkers om te leren wat ze altijd al hebben gewild en een geweldige tijd voor managers om dat mogelijk te maken. Veel bedrijven hebben geïnvesteerd in e-learningplatforms en werknemers zullen nieuwe vaardigheden kunnen leren en hun bestaande vaardigheden kunnen bijschaven in de extra uren die ze elke dag krijgen als gevolg van de huidige situatie van thuiswerken.

Een van de belangrijkste zoekcriteria voor werknemers op het werk is persoonlijke en professionele ontwikkeling. Ze vinden het heerlijk om een baan te hebben die hen helpt nieuwe vaardigheden te leren en als individu te groeien. Wanneer een organisatie het leren van werknemers bevordert, zal het hen instinctief gemotiveerd en betrokken houden.

Je kunt jouw medewerkers ook aanmoedigen om niet-werkgerelateerde cursussen te volgen. Online leerplatforms bieden een breed scala aan cursussen, van muziek tot het bespelen van verschillende instrumenten tot creatieve kunsten tot zelfverdediging. Deze cursussen kunnen een geweldige stemmingsverhoger en stressverlichter voor jouw medewerkers blijken te zijn.

7. Bied ondersteuning voor apparatuur en andere benodigdheden.

De mantra van elk goed werk schuilt in twee dingen, namelijk de vaardigheid van een persoon en de gereedschappen die tot hun beschikking staan. Moderne kantoren zijn over het algemeen uitgerust met de modernste tools en technologieën. Deze hebben een directe relatie met de kwaliteit van het werk. Wanneer werknemers vanuit huis werken, wordt dit een enorme hindernis voor de productiviteit van jouw werknemers.

Wanneer werknemers vanuit huis werken, betekent dit niet dat ze niet de juiste apparatuur of andere benodigdheden nodig hebben. Investeer daarom in je werknemers door ze te voorzien van een ergonomisch verantwoorde thuiswerkplek bestaande uit een goede bureaustoel en bijvoorbeeld een zit-sta bureau.





Een goede werkplek is thuis van groot belang voor de werk kwaliteit.Een goede werkplek is thuis van groot belang voor de werk kwaliteit.