Wij staan voor u klaar  0314 - 399 088

Eigen levering + montage
2500m² Showroom
Gratis 3D-tekening op maat
Nederland en België

Ben je tevreden met je kantoorinterieur, maar heb je het gevoel dat je kantoorinrichting wel wat beter zou kunnen? Om je werk te doen heb je vaak niet meer nodig dan een bureau, bureaustoel en een computer.

Maar stimuleert je kantoorinterieur ook creativiteit? Is het motiverend? En bovenal, wordt er rekening gehouden met de gezondheid van de werknemers? Er zijn verschillende redenen om je kantoormeubilair aan te passen. Ik geef je 5 redenen in dit blog!

 

Reden 1: Je kantoorinrichting is niet gezond genoeg voor werknemers

We doen het allemaal en veel te veel op kantoor: te lang zitten. Zit jij ook 8 uur per dag aan je bureau? Dat is niet bevorderlijk voor je gezondheid! Met een zit sta bureau kun je zitten en staan met elkaar afwisselen, waardoor je een gezondere houding aan kunt nemen. Ook in je keuze voor een bureaustoel moet je rekening houden met je gezondheid, want ook je zithouding bepaalt hoe gezond je werkt.

Dus prioriteit één: een kantoorinrichting moet gericht zijn op de gezondheid van de werknemers. Dat betekent ergonomisch werken en mogelijkheden om zitten af te wisselen met staan. Laat je adviseren voor een geschikt zit-sta bureau en ergonomische bureaustoel en lees ook ons blog ‘ergonomisch verantwoord werken’!



Een gezonde werkplek is erg belangrijkZorg voor een gezonde werkplek om klachten te voorkomen





Inspirerende kantoorinrichting zorgt voor een fijne werksfeerEen inspirerende kantoorinrichting zorgt voor een fijne werksfeer



Reden 2: De kantoorinrichting is weinig inspirerend

Een kantoorinrichting die inspirerend is, geeft een prettige werksfeer. En een goede werksfeer motiveert om je werk goed uit te voeren. Wat maakt een kantoorinrichting dan precies inspirerend? Mooie design stoelen of een bartafel als vergadertafel zorgen voor meer dynamiek in een ruimte. Ook een ‘clean’ kantoorruimte kan inspirerend zijn, met bijvoorbeeld een nette akoestische wand.

Een akoestische wand heeft ook nog een andere belangrijke functie: het vermindert het geluid op de werkvloer. Je hebt ze zowel gestoffeerd als in natuurlijke materialen, zoals hout, steen of mos.

Reden 3: De levensduur van het kantoormeubilair is verstreken

Kantoormeubilair gaat lang mee, maar ook daar zit een houdbaarheidsdatum aan. Door dagelijks gebruik zal er slijtage plaatsvinden. Je bureaustoel is aan vervanging toe wanneer de bekleding kapot is, of wanneer er onderdelen missen of kapot zijn. Kapotte hendels of versleten wielen kun je gelukkig ook vervangen, zonder dat je een nieuwe bureaustoel hoeft aan te schaffen. Dat scheelt geld en is ook een stuk duurzamer!

Een bureau gaat heel lang mee. Als er beschadigingen zijn, dan zitten die vaak aan het oppervlak op het blad. Er zijn ook bureaus met een speciale beschermende coating die je blad nog langer mooi houden. Bij beschadigingen kun je ook je blad laten vervangen voor een nieuw blad. Zo vind je in ons assortiment ook tweedehands frames met een nieuw blad op onze afdeling Hergebruik.

Schade aan het frame komt niet veel voor, maar het kan natuurlijk gebruikerssporen bevatten. Krijg je toch schade aan het frame? Met onze persoonlijke garantie vinden we samen altijd een oplossing, zodat je zorgeloos kunt werken.





Gebruikt duurzaam kantoormeubilairBekijk eens de opties voor gebruikt en duurzaam kantoormeubilair





Pas je kantoorinrichting aan aan je huisstijlEen perfect voorbeeld van je huisstijl doorvoeren in je kantoorinrichting



Reden 4: Je kantoorinrichting past niet bij je huisstijl

Misschien heb je er nooit echt op gelet of je kantoormeubilair wel bij je huisstijl past. Passen de kleuren of de stijl wel bij wat je wil uitstralen naar je medewerkers en klanten? Kijk bijvoorbeeld eens naar je entree, het visitekaartje van je bedrijf. Maak je een goede eerste indruk? Meubilair kan veel doen om de uitstraling te krijgen waar je naar op zoek bent.

Ben je nog zoekende naar de juiste uitstraling voor je kantoor? Bepaal wat je wil uitstralen en kies op basis daarvan de sfeer en aankleding. Heb je ook wel eens nagedacht over het binnenklimaat en een goede indeling van je kantoor? Lees hier meer over in ons blog ‘Kantoor interieur aanschaffen? Vergeet niets… gebruik onze checklist!’.

Reden 5: Het kantoorinterieur is niet gericht op flexwerkers

Komt flexibel werken bij jou ook voor op kantoor? Dan is het belangrijk dat je kantoorinrichting daar ook op is ingesteld. Staat het kantoor vol met gewone bureaus in plaats van zit-sta bureaus (met memory functie)? Zijn de bureaustoelen makkelijk in te stellen, zodat iemand anders makkelijk de bureaustoel aan zijn houding kan aanpassen? Dat zijn belangrijke zaken als het gaat om een prettige flexwerkplek.



Laat je adviseren

En, is jouw kantoorinrichting aan verandering toe? Of ben je nog niet helemaal zeker wat er veranderd moet worden? Onze verkopers geven vrijblijvend advies. We nodigen je graag uit voor een gratis kopje koffie in onze showroom in Doetinchem! Je kunt ons bellen via 0314 - 399 088 of e-mailen via [email protected].

Advies op maat

Vraag vrijblijvend advies aan!